Oktober. 14


Min vita fina orkidé var för bara någon månad sedan mest ett grönt baldverk med två trista stänglar utan blommor. Nu blommar den förfullt och gör sig riktigt bra i vardagsrummet.

Hörde att det hade kommit snö hemma i Uppsala i dag, här var den vita frosten det närmaste snön vi kom. Men den försvann fort då det har varit en strålande onsdag i dag. Mysigt med snö men jag tycker inte att det var särskilt länge sen som hösten kom på riktigt. Är det redan dags för vinterjackor? Kan tänka mig att snön försvann den med nästan lika fort som den kom. Ska det vara snö så ska det vara stora flingor som inte smälter bort utan lägger sig sådär sockervaddsliknande på marken. Nu låter det nästan som om att jag inte alls tycker om snö, så är inte fallet men blötsnö och slask kan lika gärna hålla sig borta.

Nog om snö, nu ska jag hoppa i mina promenadskor och ge mig ut på en promenad efter en effektiv dag. Har fått mycket gjort och mer blir det efter promenaden. Då ska jag lämna alla papper och datorn för att ta tag i städningen här hemma. Är på ett riktigt städhumör så det bådar gott. Skönt att få lite ordning till helgen som snart är här igen - Underbart! Vet dock inte om vi blir hemma denna helg eller om vi åker upp till Uppsala som nästan varje helg numer. Det visar sig antar jag, nu behöver jag lite frisk luft men först ska jag ringa till morfar som fyller 72 år i dag - Grattis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback