Hamburgare med dinkelbröd




I helgen som var gav jag mig på att göra egna hamburgare, till och med eget hamburgerbröd. Gjorde bröden på bland annat dinkelmjöl och toppade med linfrön och solroskärnor. En riktig hälsoburgare, om man bortser från dressing och annat gott som jag hade på. :) Fick kommentaren av Daniel att det var godare än hamburgaren som man får på Åkanten, och det tar jag som en kompblimang då jag vet att han gillar deras hamburgare mycket. Som vanligt gick jag inte efter något speciellt recept, utan plockade lite ingredienser från lite här och där och hade i. Det negativa med att jag gör så är att få till det lika nästa gång.

Är som sagt i Uppsala nu, hemma hos mamma och pappa rättare sagt. Började med att uträtta ett par ärenden inne i stan tidigt i morse. Vid fyra tiden ska jag tillbaka till stan för att hämta upp mamma som är på kurs och efter det blir det troligtvis en sväng förbi Gränby i vanlig ordning när jag är här uppe. Igår bokade vi förresten resa till i vinter, över jul närmare bestämt. Det "firade" vi med middag på en mysig restaurang.

I morgon väntar en heldag i tråkiga västerås, har faktiskt väldigt svårt för den staden. Krångligt och rörigt tycker jag att det är. Men ändå så hamnar vi där i bland. Ligger lite lagom till mellan våra hem. På fredag eftermiddag bär det av hem hit igen för på lördag ska jag och Daniel på inflyttningsfest och vi börjar kvällen med middag och lite god dricka hemma hos Erika och Martin innan vi tillsammans promenerar till festen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback