Marinerade jordgubbar med grillad mandelmassa


Hittade det här läckra receptet och föll direkt för bilden.
Det ser fräscht, sött & gott ut. Precis som en dessert
ska vara. Grillad mandelmassa är för mig något helt nytt,
men jag kan tänka mig att det har en söt god smak.


Ingredienser 4 portioner

1/2 kg jordgubbar
1 dl konc. fläderblomsdryck
4 myntakvistar
4 stora kulor glass, gärna jordgubb
4 tjocka skivor Mandelmassa

Dela jordgubbarna i halvor och lägg dem i en skål. Blanda dem med fläderblomsdryck och hackad mynta och låt det dra i 30 min. Grilla mandelmassaskivorna på båda sidorna tills de är varma och spröda på utsidan, men fortfarande mjuka på insidan. Servera bären med mandelskivorna och glassen.

Receptet är taget från Odense

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback