Sommarlängt


Man får verkligen sommarlängt när man ser dessa bilder från H&M Home. Det börjar även klia i fingrarna och jag blir sugen på att göra sommarfint hemma. Men det får nog tyvärr dröja ett tag. Först ut är påsken och här hemma blir det inte mer pynt än nödvändigt, lite ris med vita fjädrar och mina fina SIA ägg kommer att åka fram. Det kommer alltså inte att bli några gula påskgardiner eller en massa tupper överallt.

Vilket snöoväder vi hade igår! Kaos i trafiken och det var inte roligt att behöva åka 14 mil hem i stormen. Speciellt inte när vi mötte ett flertal ambulanser och brandbilar och såg en hel del bilar liggandes i dikena. Dagar som dessa är det nog bäst att försöka hålla sig ifrån vägarna så gott det går. Men det blir kanske inte så mycket åkandes fram och tillbaka för oss på helgerna snart. Att vi är nära en flytt hem till Uppsala igen är allt jag kan säga i dagsläget. :) Som jag har längtat de senaste åren men nu när vi kanske är där så kommer alla känslor krypandes. Vill jag verkligen lämna allt här...? Men en flytt innebär ju inte att vi aldrig kommer att vara här, vi har ju svärföräldrarna att hälsa på och mitt kära Örebro.

I lördags firade vi min kusin och redan klockan två började intaget av ett gott svalt vitt vin tillsammans med en god sallad. Ett glas blev till två och jag kom på mig själv att sippra på ett glas vin till tårtan. Man stryks lätt med i stämningen :) Det var riktigt trevligt! Senare på kvällen blev det tre rätters inne i stan för oss. En underbar lördag med andra ord.



Kommentarer
Postat av: Anonym

vad gör du om dagarna? Jobbar du?

2010-03-23 @ 15:40:06
Postat av: marlene

jobbar inte för tillfället.Var på fulleröhandel ett tag men tackade nej till fortsatt. men snart blir det flytt till uppsala och ändring på det.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback