1:a december


1:a december i dag och fortfarande grönt på marken. Däremot har det blivit några grader kallare de senaste dagarna och kallare ska det tydligen bli enligt meteorologerna. Jag hoppas i alla fall på att få se ett par snöflingor innan vi åker till värmen nästa fredag.

Denna tisdag är det som sagt den 1:a december, en solig och grön 1:a december. Funderar på att kanske hoppa i promenadskorna lite senare på eftermiddagen om vädret fortfarande lockar. Brukar bli annat när mörkret kommer smygande, då känns det plötsligt inte alls speciellt lockande längre att gå utanför dörren. Inte själv i alla fall.

I morse klev jag upp tidigt, åt en god och stadig frukost framför tvn. Sen åkte jag mot köping för ett par timmars kurs, men när jag kommer dit får jag veta att det har blivit inställt. Den informationen hade de glömt att skicka ut, tack! Irriterad på att informationen uteblivit åkte jag till kvantum och köpte en massa clementiner i stället som jag ska mumsa på i kväll.

Har precis pratat med pappa, han fyller år i dag och eftersom vi inte ses i dag fick han grattas över telefonen. I morgon ses vi däremot och kanske får vi till och med till en lunch hela familjen. Det vore trevligt, inte varje dag som det händer direkt. Nu blir det lunch innan jag ska ta tag i ett par andra viktiga saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback