Julgranen


Granen står på sin plats i vardagsrummet klädd i vitt och silver. Vi tyckte att det var dags nu eftersom vi faktiskt åker bort nästa fredag och vill hinna få lite mer julstämning här hemma, och vad är inte bättre än en julgran. Fint blev det och framför allt riktigt riktigt mysigt.

Välkommen fredag! För mig käns det som måndag i dag så jag blir extra glad när jag tänker på att det faktiskt är fredag. I onsdags åkte jag till Uppsala, mamma var ledig och vi tillbringade dagen på stan och blev ett antal shoppingkassar rikare. Den dagen kunde vi även pusta ut då vi väntat på ett besked som har varit väldigt oroväckande närmsta veckan - Skönt! I går blev det läkarbesök, ett spännande möte och fika med morfar innan jag hoppade in i bilen och 14 mil senare var jag här hemma igen.

Om en vecka vid den här tidpunkten är vi cirka två timmar i från en två veckors (förhoppningsvis) solsemester. Men än är vi inte där och denna fredag kommer att spenderas i Uppsala, vi åker dit igen i eftermiddag. Det börjar verkligen kännas som om att det är dags att flytta hem nu, så mycket som vi ändå är där uppe. Men det känns som om att det faktiskt inte ligger så långt bort i tiden längre, så vi får se hur det blir under våren. Jag hoppas på flytt tillbaka!

Nu ska jag sätta på en maskin tvätt, fixa och dona här hemma och sen baka Rocky road. Men först ska jag ta mig en pepparkaka eller kanske två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback