I valet och kvalet



Min bibel i köket när det kommer till bakverk, Leila Lindholms "A Piece of Cake".

Torsdagens möte/kurs blev inställd vilket bidrar till en ledig dag idag. Skönt då jag har en del att ta itu med innan morgondagens middag och resterande helg. Står just nu i valet och kvalet av dessertval till fredagens dessert, det står mellan pepparkakscheesecake, kolapaj med pekannötter och lingongrädde eller en jordgubbs- och limepannacotta med en fruktsallad gjord på passionfrukt, jordgubbar, björnbär och mörkchoklad. Det sista alternativet funderar jag på att utesluta helt i mitt tänkande. De andra desserterna har jag aldrig försökt mig på och därför vore det ett roligare att ge sig på. Nu ska jag fortsätta min helt otippade lediga dag och det gör jag med ett träningspass för att sedan ställa mig i köket och förbereda allt som går att förbereda inför i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback