Rastlös

Är hemma från jobbet i dag. Är sjuk, riktigt förkyld. Sov knappt något i natt, vaknade flera gånger på grund av feber. Så i dag blir jag hemma för att vila upp mig, ska försöka jobba i morgon om febern inte kommer tillbaka. Ska vänta och se hur jag mår framåt eftermiddagen, tänkte ringa och tala om om jag ska jobba eller inte. Kan ju vara bra för dom att veta.

Som alltid när jag är sjuk blir jag så himla rastlös. Allt som jag inte orkar eller har lust med när jag är frisk får jag plötsligt ork till. Som att städa tillexempel. Jag blir ett städfreak när jag är sjuk. Det blir verkligen storstädning på hög nivå. Ska damma, dammsuga, skura golv, rensa lådor och garderob. Ja det brukar bli storstädning med andra ord. Men det är väl egentligen bara positvit. Fast kroppen kanske skulle må bra av lite vila och inte anstränga sig så mycket.
image414

Om jag mår bättre framåt eftermiddagen ska jag åka in till Gränby centrum och köpa ett par saker som jag såg igår som jag inte hann stå i kön för att köpa. Det är bland annat ett linne (har redan) och ett par byxor (har redan), men linnet har jag råkat få en fläck på som inte går bort, och byxorna har blivit för stora/slappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback