70-års fest

Helgen som varit har bjudit på en hel del med trevliga saker. I fredags kom Danne, lagom till mitten av Idol som mamma & jag kikade på. Lördagen började vi med en tur in till stan där vi hade lite ärenden att utföra. När klockan blev runt halv sex åkte vi till mormor & morfar. Där bjöds det på mat, fika, tårta och åter fika. Det var 70-års kalas. Även en och en annan alkoholdryck avnjöts av sällskapet. Jag smuttade däremot på en Cola light & kaffe hela kvällen. Hade tagit på mig att vara "chafför".

image342
Världens bästa 70-åring!

När alla var som fullast & gladast var det dags att dra sig hemåt. Gubbarna var vid det här laget lite lagom på kanelen. Det var en trevlig kväll med andra ord. Jag tycker däremot att det kan bli rätt så långdraget att sitta med äldre personer som dessutom inte var helt nyktra i ett flertal timmar. När vi kom hem runt en sådär halv två tiden på natten fixade mamma & jag lite nattmat. Det blev yoghurt för mig.

I dag har jag och Danne bara haft det mysigt. Har bland annat kikat lite på vad vi vill göra i Thailand. Jag kom fram till att jag vill se apor och vattenfall.

Kommentarer
Postat av: Erika

jag vill se hans sköldpaddor:D

2007-10-15 @ 07:47:46
Postat av: Marlene

du får komma och hälsa på snart =)

2007-10-15 @ 10:30:48
Postat av: Thess

lite lagom på kanelen? :P vad är det för jäkla uttryck? hahah

Postat av: Marlene

morfars. haha

2007-10-15 @ 20:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback