Dagisfröken

I dag har jag jobbat på dagiset. Vi började morgonen med en liten utflykt. Tog sin lilla tid att gå dit & hem med 17 busiga ungar. Men det har varit en rolig dag. Barn kan verkligen vara roliga. Som en unge sa när vi kom fram till ett stängsel och han fick för sig att det var el i dag. "Om man tar på det där får man strömming" Han menade alltså att man skulle få ström i sig. Söt.

Blev tydligen väldigt populär bland ungarna, alla tjatade om att jag skulle vara med dom eller hålla dom i handen. Roligt att man blev omtyckt och inte tvärtom i alla fall. Min favoritunge Dante var där i dag. Jag har varit barnvakt åt honom vid sidan om skolan i ett par år, så jag känner mig lite som en storasyster åt honom.

I morgon är det jobb på Plantagen som gäller och på fredag på dagiset igen. Sen åker jag till Danne där på fredagen. Längtar riktigt mycket efter honom.

image327

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback