Strul-dag

Åkte förbi apoteket på vägen hem från jobbet i dag i stället. Och när jag ska hämta ut medicinen så har dom slarvat bort mitt recpet som dom förra veckan envisades med att ta hand om för att skriva in det i datorn. Fick bråka mig till medicinen, jag visste ju att jag hade rätt. Hon som expiderade mig sa bara jag orkar inte, jag vet inte. Men när jag bad att få prata med butikschefen kom hon plötsligt på vart dom spar alla recept. Inte nog med att jag inte höll på att få min medicin, hon tog ett överpris på den. Konstigt att exakt lika medicin kan skilja så i pris. Inte för att det gör mig särskilt mycket, men rätt ska vara rätt. Riktigt otrevlig var hon i alla fall. Sådant gillar jag inte, inte när jag vet att jag har rätt!

Hur som helst, jag fick min medicin till slut så det löste sig. Åkte hem och krockade nästan med älsklingen som även han kom hem direkt efter mig. Åkte till verkstaden för att byta en lampa på bilen som slocknat sen blev det hämtmat på det och nu blir det tvmys. Har varit en hetsig dag på jobbet. Mycket som strulade. Men i morgon är det bara att ta nya tag. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback