Bilen är tillbaka

I natt hittades min bil. Den stod övergiven i en skog. Eftersom dom hade tjuvkopplat den så var rattkåpan borta och tändningen är det strul med. Hatthyllan med mina högtalare var också borta, annars var allt kvar i bilen och dom hade konstigt nog inte slagit sönder den, jag som hade en kofot i bilen. (Fråga mig inte varför, den ligger kvar där efter min gammelmormor. Jag vet inte vad hon har haft den till)  Däremot hade dom målat om bilen vit med vanlig målarfärg och jätte slarvigt. Men Danne tog högtryckstvätten och fick bort det mesta i dag.

Förstår inte varför man tar en bil, åker upp bensinen, målar bilen och ställer den i skogen.  Jag känner nästan att jag vill skrota bilen men ändå inte. Känns äckligt att inte veta vad den har använts till, vem vet vad dom/den har kört i bilen.

Nog om bilen, har jobbat i dag och ska jobba hela helgen. Känns väl inte sådär jätte roligt nu när man vill kolla på tapeter, färg och en massa annat. Men det får vi ta i veckan i stället.

Nu ska vi mysa ner oss i sängen och äta lite godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback