Regn & rugg


En fiskrätt som vi åt här om dagen. Enkelt & gott!

Det är inte särskilt ofta vi äter fisk här hemma, händer det så är det ofta i någon form av lax. Men förra veckan köpte vi hem fiskfileer, rättare sagt pangasiusfilé och svängde ihop en sås innehållande cremè f.raiche, matlagningsgrädde, en hel knippa dill, hummerfond, salt och peppar. Såsen hälldes över fisken och fick stå i ugnen i ca 20-25 minuter enkelt och gott. Serverades med en grön sallad, färskpotatis och färska räkor.

Regningt och ruggigt i dag. Började dagen med en promenad i regnet och nu ska jag fixa lite här hemma sedan åker jag till Örebro en sväng. Det börja ljusna på himlen så jag hoppas att jag får lite uppbehåll från regnet en stund. Efter regn kommer solsken... 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback