Snittblommor


Jag tycker om att ha färska snittblommor hemma och jag  saknar tulpansäsongen
litegrann då det är en av mina favoritblommor. Men nu på sommaren är det en annan
favorit som får pryda vaserna här hemma nämligen Gladiolus.

Vaknade till solsken i morse och gav mig ut på en promenad på ett ställe som vi hittade igår, man går som i en allé med massor av mysiga träd och så går ån på varsin sida. Nu har molnen hunnit i kapp och det känns nästan som om att det ligger regn i luften. I morgon hoppas jag på att regnet håller sig borta, mamma och pappa har nämligen bokat en stuga åt mig, Daniel och åt dem uppe i Dalarna. Vi blir borta hela helgen och det ska bli jätte mysigt. Jag tillbringade nästan alltid ett par dagar i Dalarna som barn då mormor och morfar hade stuga där vid vattnet med egen brygga och båt. Nu blir det en sväng till systembolaget för att köpa lite gott vin till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback