Less is more


Less is more

Godmorgon! Andra ljuset är tänt och jag sitter just nu med mitt kaffe och bara njuter av morgonen. Granen lyser och det är riktigt mysigt med lite julstämning såhär på morgonkvisten. Att jag även har ett fat med en saffransbulle och en bit god Rocky road gör inte det hela sämre.

I torsdags hann jag inte mer än hem och vända, i fredags eftermiddag åkte vi till Uppsala igen. Stannade på nästan alltid när det är helg på Hummelsta och köpte med oss en stor godispåse. I lördags blev det en vända runt om i stan för lite shopping, köpte bland annat det sista inför resan. När vi kom hem slängde jag ihop en bulldeg med saffran och även Rocky road. Saffransbullarna blev riktigt mumsiga med kanel, socker och mandelmassa. rocky roaden är nu en självklar julfavorit som jag kan tänka mig att jag kommer att få göra flera gånger under året då det blev lite av en Daniel favorit.

Denna måndag, vecka 50 är en ledig dag och jag tänkte spendera dagen med att börja packa, tvätta fixa och dona lite här hemma och eventuellt träna. Nu är det inte långt kvar till vi åker, taxin kommer 05:15 på fredag och plockar upp oss och väskorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback