Tjuvtitt på julklapparna


Varsin tygpåse med pastellfärgade handgjorda klossar blir småbarnens julklapp i år. De är inte bara fina och behagliga med sin färg utan även pedagogiska. Är riktigt glad att jag fick tag på dem tillslut då det inte har varit det lättaste kan jag lova. Restade hos leverantören och butikerna som har dessa i sitt sortiment hinner inte få in dem innan jul. Nu har jag två söta klosspåsar hemma som bara väntar på att slås in.

Nedräkningen har nu börjat som ni kanske har märkt, bara två dagar kvar innan avresa. Redan i morgonkväll åker vi till Uppsala. Det underlättar lite att åka därifrån till Arlanda, lite närmare vilket betyder att vi kan sova lite längre. Taxin kommer som sagt 05:10 så det blir en tidig morgon för min del, Daniel går i vanliga fall alltid upp 04:50 så för honom lär det inte bli så stor skillnad.

I dag blir det förberedelser inför morgondagen då allt ska vara färdigt innan vi åker, har en hel del att göra så det är bäst att sätta fart. Kaninvakt är i alla fall fixat, vår snälla granne ställer alltid upp och även denna gång. Det känns riktigt tryggt att veta att just hon ska ta hand om dem, jag vet vilken djurvän hon är.

Nu ska jag slänga ihop två dörrkransar som jag fått förfrågan om att göra, en till Inger, Daniels mamma och en till min mamma. I skolan hade vi ett projekt en gång i tiden och band kransar till förbannelse, och jag kan säga att det gjorde att jag i dag är mer än trött på att binda just kransar. Men vad gör man inte. Lika bra att sätta igång med detsamma så att en sak är ur vägen, sen blir det kaninernas tur att få en omgång - Kloklippning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback