En helg att fira




Bondens glögg fick följa med från butiken Nice ute på Marieberg här om dagen. Fanns även vit glögg, kaneldricka och någon annan flaska med roligt innehåll. Fina långa smala flaskor, som i lite cellofan och fint snöre blir en perfekt gåbort present.

Har haft en riktigt bra helg med trevligt sällskap, god mat & dricka och andra godsaker. Har inte gjort mycket annat än just ätit och druckit gott. I fredags var det jag som stod som värdinna här hemma och bjöd föräldrarna samt svärföräldrarna på middag. Kolapajen gjorde succé med sin juligt knäckiga smak. Däremot kommer jag nog att byta ut Leilas mördegsrecept mot mitt eget då jag faktiskt tycker att det är godare. Kolasmeten kommer jag även att använda för att göra julgodis på.

Lördagen spenderades inne i Örebro på hotell och god mat på en mysig restaurang. Super mysig kväll! Söndagen bestod av födelsedags lunch, fika och presentöppning hemma hos oss för mamma som fyllde år. Nu ska jag snart ge mig ut på en välbehövlig promenad sen blir det hem och baka bröd. Har en bröddeg i kylen som ska bakas ut. Annars händer det inte mycket mer denna tråkiga gråa novemberdagen. Har varit mörkt och trist hela dagen men det piggar jag upp med lite tända ljus här hemma.

 Vill sätta igång med julbaket också, men tänkte skjuta på det lagom till helgen. Då blir det pepparkaksbak och lussebullar. Med tanke på att vi åker om mindre än en måndad så får julen komma lite tidigare i år. Men det gör den alltid för mig, ser faktiskt ingen mening med att vänta till dagarna precis innan julafton med att klä gran m.m. 1a advent känns som ett bra datum att dra igång julen på riktigt för mig. Men alla har vi olika syn och traditioner under julen. Inget bättre än det andra. Hoppas att ni fått en bra start på veckan denna måndag, min har varit sådär då jag vaknade med en irriterande hals. Mamma ligger sjuk hemma i dag så jag hoppas att det inte är något som jag kommer att få ta del av med tanke på att vi har umgåtts hela helgen, har verkligen inte lust att bli sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback