Jul i vitaste vitt


Jul i vitaste vitt från Bo Bedre, precis i min smak. 

Vilket konstigt väder det har varit denna onsdag. Vaknade till att det öste ner utanför fönstret, och det pendlade fram och tillbaka fram till förmiddagen då solen helt plötsligt kikade fram. Det känns som om att det var alldeles för länge sen som man såg den, och vad ljust det blev överallt. November har verkligen varit en grå trist månad. Nu är det becksvart ute och snart är även denna dag till ända. Torsdag redan i morgon och då finns det inga måsten på schemat och tänkte då ta en sväng till Örebro för att strosa runt och kika på allt juligt som kommit in i butikerna.

I morse blev det förresten en promenad i regnet, osmart som jag var så gick jag upp till spåret för att gå en runda i skogen. Resultatet blev att mina vita/rosa skor numer är nästintill svarta. Inte nog med att det var kladdigt, jag krockade nästan med två stora älgar. Kom väldigt nära, för nära för att det skulle kännas behagligt. Tror även att det var en älgkalv som stod en bit bort och man har ju hört en del skräcksenarium när man kommer mellan mamman och ungen. Backade snällt bakåt samtidigt som jag tog ett kort på dem med min usla mobilkamera. Hade gärna delat med mig av kortet om man hade sett att det faktiskt var älgar och inte svarta figurer. Var har man kameran när man som som bäst behöver den. Kunde ha blivit ett fint kort.

Igår blev jag överaskad av min fina karl som kom hem med en bukett rosor, choklad och present. Älskar överraskningar och att bli uppvaktad lite då och då bara sådär, det är min man bra på. Menar inte att jag alltid behöver ha en massa presenter och blommor, det är det där lilla extra i tillvaron som gör det. Alla tycker väl om att känna sig lite extra uppskattade i bland. Nu ska jag dra fram dammsugaren och dra av golven här hemma sen tända en massa ljus och invänta Daniel som snart är på ingång. Men först - En bit choklad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback