Inspiration från danska Broste Copenhagen.


Får ännu mer jullängt av att bara kolla på alla fina inspirerande julbilder. Det nästan kliar i fingrarna, jag vill börja piffa och dona redan nu. Men ska som sagt vänta till advent, jag får nöja mig med att bara fingra lite på julpyntet i lådorna här hemma än så länge. Denna bild kommer från danska Broste Copenhagen.

Har inte kommit i väg till stan än, men ska alldeles strax åka. Ska bara äta lite lunch innan så det är gjort och jag får lite mer energi. Känner jag mig själv rätt så kommer jag till mesta dels bara gå runt i alla inredningsbutiker. Har en tendens att bli kvar där rätt så länge. Jag älskar verkligen Örebros butiker, speciellt inredningsbutikerna. Är det något som jag kommer att sakna när vi väl tar oss för och flyttar tillbaka till Uppsala så är det Örebro och Örebros utbud av butiker. Men jag vet redan nu att det skulle bli ett par svängar dit i alla fall.

När jag kommer hem ska jag svänga ihop en pepparkaksdeg, det blir faktiskt den första pepparkaksdegen på egenhand. Pappa gjorde alltid degen när vi var små, och på senare år har det blivit att vi köpt deg. Men i dag blir det egengjord från scratch som får ligga till sig i kylen till i morgon. Då blir det smygstart av julen i form av pepparkaksbak och även lussebullar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback