Jordgubbs - och limepannacotta


I och med att det är fredag i dag tänkte jag bjuda på ett desserttips som går bra att förbereda dagen innan. En väldigt enkel men god jordgubbs - och limepannacotta med en jordgubbssallad. Jag brukar ibland tillsätta skivad kiwi och ett björnbär (mest för syns skull, men det passar även bra i smakkombination) Serverar gör jag i ett fint glas, till exempel små martiniglas.

Ingredienser - 6 portioner:
1 gelatinblad
1 1/2 dl vispgrädde
2 tsk strösocker
250 g KESELLA jordgubb&lime

Jordgubbssallad
250 g färska jordgubbar
2 passionsfrukter

Gör så här:
1. Lägg gelatinbladet i blöt i kallt vatten i ca 5 min. 2. Koka upp grädde och socker i en kastrull. 3. Krama ur gelatinbladet och rör ner det i grädden. Låt svalna något. 4. Blanda ner KESELLA. Fördela i små glas och ställ i kyl att stelna i ca 3 timmar eller över natten. 5. Skär jordgubbarna i skivor. Dela passionsfrukterna och skrapa ur fruktköttet. Blanda jordgubbarna med passionsfrukten och fördela det på pannacottan vid servering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback