Att hitta motivationen igen


Hjärtan på tråd, en fröjd för ögat inne i sovrummet.

I dag har jag inte gjort många knop, tog mig i kragen och var iväg en sväng och tränade. Det känns verkligen att man har haft "semester" och intagit lite för många glas vin nu under sommaren. På lördag är det dags igen, för några glas vin. Ska ut och äta med ett par vänner och känner jag mig och dom rätt så blir det nog lite vin under kvällen. Tillbaka till träningen, jag skulle vilja få tillbaka motivationen till att träna. Den som jag hade innan sommaren. Då tyckte jag att det var riktigt roligt att träna, jag mådde bra och höll mig friskare. Nu känns det mest jobbigt när jag tänker på träningen, kommer med ursäkter hela tiden för att slippa. Men jag vet att när jag väl fått träna ett par gånger kommer jag att få upp motivationen igen och förhoppningsvis tycka att det är roligt igen. Jag behöver träna för jag har märkt att jag blir mycket piggare och blir inte sjuk lika ofta som när jag inte tränar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback