Smaskig gräddtårta


Älsklingens födelsedagstårta som fick slängas ihop i högsta hugg kvällen innan den stora dagen. Vi hade först bestämt att inte ha någon tårta men tio minuter innan konsum stängde kom han på att han visst ville ha tårta i alla fall. Snabbt som skjutton till affären för att sen hem och baka tårta. Det fick bli en klassisk gräddtårta med frukt & bär samt en jordgubbsgelé. Jag som inte är något större fan till tårta tog faktiskt en bit och den var helt okej enligt mig.

Idag ligger nästan snön som ett vitt täcke utanför på kullen, enbart grästopparna syns. Jag börjar tröttna på detta aprilväder nu, jag vill ha sol, värme och grönska!

Om ett par timmar ska jag åka till Västerås för att möta upp min kära mamma som tar bussen dit för att i morgon eftermiddag åka med oss hem till Uppsala igen. Blir en mysig dag kan jag tänka mig, med god lunch och butiksspan. Har några inköp att bocka av från listan så det är lika bra att sätta igång i dag och fortsätta dagen i Örebro i morgon.

Nu ska jag plocka undan lite här hemma och sen blir det kaffe på det. Kanske hinner jag även med ett litet träningspass innan det är dags att åka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback