Balkongmys


Det börjar ta form ute också men prio ett ligger på att få iordning inne. Det är skönt att ha utemöblerna och grillen på plats så att vi kan ta tillvara härliga sommardagar/kvällar. Typiskt att det just i dag skulle regna när det är fredag och allt, jag som hade planerat för lite rosé i solen.

Nu var det ett tag sedan det skrevs några rader här. Vi har verkligen haft fullt upp med flytten och allt som hör där till. Vi har fortfarande fullt upp men nu är vi på plats i Uppsala och vi försöker bo in oss så gott det går i det nya. Jag har precis målat ett par väggar, troligtvis åker det upp någon tapet vid ett senare tillfälle men just nu ville vi bara fräscha upp lite. Jag älskar inredning men när det kommer till val av tapeter är intresset inte lika stort. Jag tycker inte alls om att gå in i tapetdjungeln och försöka hitta något passande, jag är nog lite för kräsen. Som vanligt har jag målat upp en bild på hur jag vill ha det och att försöka hitta en tapet som matchar bilden i mitt huvud är inte det lättaste. Jag måste sluta med det där att måla upp bilder :) Vi trivs i alla fall bra här där vi bor nu och bättre blir det säkert med tiden när vi har fått bo in oss lite mer och kommit i ordning.

Igår cyklade jag ner till stan och lunchade med Sara, jag tror faktiskt att det har gått något år sedan vi sågs sist. Det är läskigt hur fort tiden faktiskt går. Roligt var det i alla fall och jag hoppas verkligen att det kan bli lite oftare nu när jag faktiskt bor här jag med. Nu blir det en dusch för att få av färgen som jag lyckats få på mig från målandet och sen kommer nog Daniel snart hem. Han har turen att sluta tidigt på fredagar - Lyx! Men det är han värd min man. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback