Många att fira nu


Buffé tidningen trillade i vanlig ordning ner i brevlådan igår. Med ett härligt omslag i ljuvliga pastell färger och en smaskig chokladtårta lockade den mer än vanligt till läsning. Jag börjar mer och mer längta efter våren, alla knoppar som börjar slå ut, torra vägar, knastrandet när man är ute och går och framför allt ljusare & varmare tider.

Chokladtårtan på omslaget kommer jag att testa inom en snar framtid, jag tror att den skulle uppskattas av min karl om inte annat, chokladälskare som han är och även jag numer. Kan ett beroende smitta av sig till en annan?, det tror jag starkt på! Jag kommer däremot att göra om receptet en aning, som jag ofta gör. Kanske blir chokladtårtan perfekt som födelsedagstårta när Daniel fyller år? Jag som inte är mycket för "vanlig" tårta.

Nu blir det att börja packa lite nödvändigt för ännu en helg i Uppsala med start i morgon eftermiddag. Tanken var att vi skulle stanna på "hemmaplan" den här helgen, men när man har hjärta och själ på två ställen blir man alltid lika kluven varje gång helgen kommer, var vill jag vara denna helg?  Jag hör hemma i Uppsala, jag saknar Uppsala men dagen då vi flyttar tillbaka dit kommer jag att sakna vårat hem här. Jag blir nog aldrig nöjd som alla säger...

Denna helg innebär även den födelsedagskalas, men förhoppningsvis blir det lite lugnare. Mina kusiner fyller nämligen år, en i dag och en på fredag. Många som fyller år nu och på tal om att fylla år, min storebror fyller 25år idag men är inte tillgänglig för att firas då han just nu befinner sig i soliga varma Gambia för tillfället. Grattis i alla fall och hoppas att du har en underbar dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback