Med smak av blåbär


Dagens bullbak

Blåbärsbullarna slutade i olika former och med olika "topping". Vissa testade jag att göra i muffinsplåt och vissa bara i formar på plåtar. En del fick mandelspån och några pärlsocker. Jag smakade och dom blev faktiskt inte så tokiga, jag gillar dom med pärlsocker bäst och dom i muffinsformarna fick en finare form.

Mats följde med oss ut till Marieberg, jag hittade inget förutom en bok som ska få följa med till Cypern. Växlade pengar gjorde vi också och det var vi inte ensamma om. Massvis av folk. Men nu är det gjort, så nu är det bara att vänta på att det ska bli fredag morgon. Nej om det ändå vore så väl, jag har ju tagit på mig att göra smörgåstårtor, och fika/tårta när jag fyller år eftersom många i min släkt inte varit här och sett hur vi bor så passade det bra på torsdag när jag fyller år. Och när jag tar på mig något sådant där så går jag in i det och vill få allt näst intill perfekt. Det är en ganska så jobbig egenskap jag har. Men samtidigt så tycker jag att det är riktigt roligt. Nu är allt handlat i alla fall så det är bara att börja i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback