Vita långa rosor

 
Stora långa vit/lime rosor från vår förlovningsdag pryder spisen. Fortfarande lika fina.


I dag består min dag av migrän. Nu har jag haft det tre gånger på bara ett par månader och oftast så brukar det gå över när jag tar tabletterna vid första symptomet. Men inte idag, det sitter fortfarande i men det har lättat lite. Egentligen borde jag ligga ner men rastlös som jag blir när jag är sjuk är jag dum nog och går runt och plockar med tvätt och en massa annat här hemma.

Helgen som var har varit riktigt bra, det började med att mamma och jag åkte till Stockholm i fredags. Tyvärr var vädret inte på vår sida och lagom när vi gick runt i gamla stan och bara mös så började regnet att ösa ned. Men det gjorde inget, vi satte oss på ett mysigt fik. När vi kom hem till Uppsala igen var Danne redan där. Blev god middag och lite gott i glasen. Lördagsmorgonen tillbringade jag till att göra två tårtor som senare skulle med till min gammel mormors 87års kalas. Hjälpte henne med det så att hon inte skulle behöva göra eller köpa. Åt god smörgåstårta där och när vi kom hem senare på kvällen åkte vi in till stan, jag mamma, pappa och Danne för att gå ut och äta. Rundade av kvällen på Katalin med en god drink. Söndagen blev en typisk "åka runt och handla/kika dag" som nästan alltid när vi är där uppe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback