Nytt lyft


Mina växter fick sig ett lyft här här hemma för ett tag sen tack vare ny jord och vissa hade turen att få ny kruka. Favoritväxten lyktrankan även kallad "Hjärtan på tråd" (Ceropegia woodii) var verkligen i behov av ny och framför allt mer jord.

Tog mig en cykeltur ut till mamma och pappa i morse för att hämta ett par grejer och eftersom mamma slutade tidigt idag blev det lite fika i solen. Tog cykeln eftersom att det var så härligt väder i morse. Mindre trevligt var det när jag skulle hem i blåsten, det var nästan att jag blåste tillbaka till dem. Kämpigt men jag kom hem tillslut!

Svängde ihop min favorit pasta till middag med smak av saffran och soltorkad tomat - Mycket gott! Blev en hel del över så jag ser redan nu fram emot min lunch. Ett glas rött till är nästan ett måste, men i dag blev det faktiskt ett glas iskall pepsi max som inte är helt fel det heller. Vinet spar vi till i morgon när det är fredag och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback