Överraskningsfest


Nybakade bullar med smak av kanel och mandelmassa.

Var iväg på ett event i förmiddags i Köping men det varade inte sådär jätte länge, jag kom alltså hem tidigare än väntat idag. Passade på att ta en härlig promenad i solskenet, men jag hade lika gärna kunnat hoppa i skridskorna. Riktigt isiga vägar och lite slask på det som gör att det är jobbigt att ta sig fram.

Just nu sitter jag med en kopp kaffe och en stor kanelbulle framför mig, tisdagsfika när den är som bäst. Jag älskar kanelbullar och förra veckan slängde jag ihop ett eget recept som blev över förväntan.

Helgen som var bestod mestadels av födelsedagsfirande och även om fredagen förväntades att bli lugn så blev det ett par glas vin och en sen kväll. När vi vaknade upp på lördagen kände vi oss alla ganska så möra men det var bara att ladda om. Redan vid fyra tiden var en flaska vin och lite cider uppdrucket och bussen tog oss in till Oleary´s där vi mötte upp storebror för ännu ett glas vin innan vi äntrade överraskningsfesten. Vi hade en kanonkväll och det var så roligt att träffa alla igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback